KLCC-Ironically proud of.


Ha. Hari ni ke KLCC. Skip the stupid journey on the trains.

Harini adek aku ikut. Which means big trouble. He had no friends. Guess what? I had to be his friend. Damn. Aku nak hangout dgn kwn aku. Xkan aku nk jage bdk form 1 yg dh reti jage diri. Mcm ade org nk kidnap die dkt tgh2 POKOK KRISMAS yang besau tu. Ops. Harini hari Jumaat. Kene bwk die g semayang.

KLCC, KLCC. Set off to Kinokuniya. Found The 39 Clues: One False Note. Cheered me up a bit ^^. Saw the price. Brought me down again -.-". Money, money. Thnks for the 'children books price discount', for heaven's sake. Able to save rm8 -.- Had to bought a magazine for the cut. 

Lalu, ke pc Fair. Nothing special. Promoter seksi. Tp x seronok tgk dorg. Tgk org yg lalu sblh promoter lagi seronok. Macam2 ragam. Ade yg sengih, ade yg terbeliak mate. Ade yang tersadung sebab nmpk 'bende' lain je. Aku gelak je dalam hati.

This is the part I liked the most. On a very hot and dry dayyy, I wonderr... How can the ground beside the masjid was all slimy, muddy, and annoyingly annoying -.- It was when my feet felt wet when I knew the ground was muddy.(who can blame me, hey? it was a hot day -.-) Had to queue like idiot in the wuduk room. Had to use the sink. Had all the trouble to lift my leg to onto the torso-leveled sink. Then, sat down on the nice, hard marble floor, while hearing focusedly to the slooowww and steady sermon. (I bet he did not know the condition at the back.) Full of people, I barely got the chance to sit. Hell, when I performed sujud, I knew I could fit myself perfectly into 0.5mx0.5m box -.- There, its time for my sermon.

Bangunan KLCC yang cantik lagi panjang... BANGGE! aku dpt jadi seurang rakyat Malaysia, sungguh BANGGE! dpt jadi seorang Muslim dalam sebuah negara ISLAM! yang mengharumkan name ISLAM! Okey, okey, serius. Bangunan tinggi2, tapi banyak bilik berhabuk, jarang gune. Paling penting!: bangunan tinggi, tapi Masjid? Alahaiiiii. cam sipot je. Buat bangunan tinggi2 sampai abiskan byk duit boleh pulak. Ini nak expand masjid pun kedekut. Bknnnye xtau KLCC tu tumpuan ramai pelancong dr dlm dn luar negare. Langsung x reti nak pikir. Sampaikan org kene solat atas tanah, atas jalan, ape citer? Itupun buat masjid entah2 ade org pakse. Kalau x, langsung x terpikir nak buat. Muslim jenis apekah dalam Malaysia nih? Aku cukup marah time solat Jumaat kt situ. First time aku solat Jumaat kat situ, rase mcm x dpt hak sepenuhnya sebagai seorg Muslim dalam negara Muslim sebelah menara tertinggi dunia. Macam semayng sebelah tong sampah sebelah banglo yang dimiliki oleh diri sendiri. (waaa analogi dahsyat).

No more unnecessary and redundant rants and blabbering, its time to study for L license test -.-

P.S: Abis bace dah The 39 Clues: One False Note. Nampak x pluralisme yg aku nak ketengahkan dlm post ni? Hint: Second paragraph, kaitkan pokok Krismas dengan negara Islam dan Hari Jumaat. There you go, bullseye -.-

2 reapers:

yaya said...

o my god..td aku gi klcc jgk..
waahh.nsb bek xjmpe ko..hehe.

mhmdzlzm said...

hehe
jgn riso, aku x minx blanje.